Last van een blessure na een training of wedstrijd? Dat kan natuurlijk voor veel pijn en ongemak zorgen. Het kan je belemmeren op het beste uit een training of wedstrijd te halen of zelfs zorgen dat je niet kunt meedoen. Het dragen van een brace met gerichte compressie geeft je de juiste ondersteuning, versnelt je herstel, verlicht de pijn en gaat overbelasting tegen.

Een brace helpt ook om een blessure juist te voorkomen. Een goede brace geeft steun en stabiliteit aan gewrichten, spieren en banden. Je behoudt meestal gewoon je bewegingsvrijheid en hierdoor kun je blijven doortrainen.

De juiste sport brace voor jou

Voor elke blessure of verzwikking bestaat een passende brace; duimbraces, polsbraces, enkelbraces, kniebraces en ga zo maar door… Daarnaast bestaan er ook braces speciaal om door te kunnen sporten. Omdat het aanbod zo breed is, kan het lastig zijn een keuze te maken.

Waar kun je op letten bij het kiezen van een juiste sport brace? Een goede brace geeft je niet alleen goede compressie (druk), het voordeel is ook dat zo’n brace de klappen beter opvangt tijdens het sporten. Deze braces hebben dus vaak de juiste combinatie van instelbare compressie en steun en hierdoor kun je goed door training. Een brace geeft compressie (druk). Soms voelt dit erg strak aan. Is dat niet wat je wilt? Kijk dan naar een brace die je zelf op maat kunt aantrekken, bijvoorbeeld door middel van zelf instelbare banden. Dan kan je gewoon zelf de druk reguleren.

Braces online bestellen

Je kunt een brace prima online bestellen. Zorg wel dat je bij een webshop besteld waar je helder advies kunt inwinnen en waar ze de betere braces verkopen zodat je een brace aanschaft die je gewrichten op de juiste manier ondersteunen met een goede hoeveelheid druk. Een voorbeeld van zo’n webshop is Olfit.nl. Hier vind je de betere sport braces, zoals een enkel brace of knie brace en bij Olfit zijn ze goed bereikbaar mocht je nog vragen hebben.

Hoelang draag je een sportbrace?

Dat bepaal je eigenlijk zelf. Je kunt een brace voor, tijdens en na een training of wedstrijd dragen. Vaak wordt aangeraden de brace ’s nachts wel af te doen, zodat je het gewricht ook wat rust geeft. Zolang je last hebt van een blessure kun je rustig de brace blijven dragen. Maar ook als je geen klachten meer hebt kun je een brace ook preventief blijven dragen. Beter voorkomen dan genezen!

Beoordeel deze post
Nog geen reacties
Geef je mening Cancel
Comments to: Last van een voetbal blessure? Draag een stevige brace!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.