De sportscholen zijn helaas opnieuw gesloten. Niet het einde van het jaar waar we allemaal op hadden gehoopt. Opnieuw verstrikt in de zoveelste lockdown en nieuwe coronavariant. Het lijkt niet op te houden. Experts blijven vertellen dat er echt licht aan het einde van de tunnel is. Daar gaan we dan ook maar vanuit. Tot die tijd willen we echter zeker niet bij de pakken neer gaan zitten. Want ondanks dat de sportscholen opnieuw gesloten zijn, betekent dit uiteraard niet dat je helemaal niet meer hoeft te bewegen. Die ‘fout’ hebben veel mensen gedurende die allereerste intelligente lockdown al gemaakt, met heel wat coronakilo’s en gezondheidsproblemen als gevolg.

Tijd om het dit keer dus anders aan te pakken. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Thuis sporten?

Behoud je abonnement op de sportschool

Voordat we gaan denken over thuis sporten is het allereerst belangrijk om te beseffen dat je je abonnement op de sportschool beter kunt behouden. Sportscholen doen er momenteel alles aan om hun abonnees alles te geven wat ze nodig hebben om de lockdown door te komen. Bovendien geeft een abonnement op de sportschool in Nijmegen nét die stok achter de deur om na de lockdown weer aan de slag te gaan. Want eerlijk is eerlijk, als je een tijd uit de running bent geweest is het vaak heel lastig om weer te beginnen. Met dit abonnement wordt dat een stuk gemakkelijker.

Volg video-instructies online

Er zijn heel veel sportscholen, maar ook doodgewone influencers, die er alles aan doen om mensen ook thuis in beweging te brengen. Dit is duidelijk te zien aan de forse stijging van sport instructies op YouTube. Dit zijn vaak relatief korte trainingssessies die je eenvoudig thuis kunt toepassen. Hier heb je vaak niet meer dan een yogamatje voor extra comfort en veiligheid voor nodig. Bovendien kun je het ook nog eens inplannen wanneer jij het wilt. Bijvoorbeeld wanneer de kinderen op bed liggen of om de dag mee te beginnen of juist te eindigen. Mogelijkheden in overvloed om aan die minimale dagelijkse aanbevolen hoeveelheid beweging van dertig minuten per dag te komen.

Maak een planning

Discipline is heel lastig te vinden als je het helemaal zelf moet doen. Daarom is het goed om een motivatiebron te ontdekken en te bepalen wat je precies wilt doen, wanneer én hoe vaak. Dit doe je door een planning te maken. Op die manier weet je precies waar je aan toe bent. Schrijf precies op wanneer je gaat trainen en hou je aan die planning.

Het is natuurlijk nóg beter als je elkaar kunt motiveren. Ga daarom aan de slag met de rest van het gezin of maak een groepsapp met vrienden en familie. Op die manier kun je elkaar motiveren om aan de slag te gaan en is dit ook veel gemakkelijker vol te houden. Geen smoesjes meer om die coronakilo’s er af te trainen.

Beoordeel deze post
Nog geen reacties
Geef je mening Cancel
Comments to: Thuis sporten: zo pak je dat aan!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.