Wedden op voetbalwedstrijden steeds populairder onder jongeren

Gepubliceerd op 31 oktober 2018 | Door Redactie | Overige

Anno 2018 is voetbal nog steeds een van de populairste sporten op de wereld. In de sport zelf gaat veel geld om, transferbedragen van meer dan 100 miljoen euro zijn daarom geen uitzondering meer. Ook buiten de sport gaat veel geld om, denk aan mensen die graag op voetbal wedden.

Deze weddenschappen worden afgesloten via online bookmakers. Ook steeds meer bekende mensen sluiten dit soort weddenschappen af en delen dit dan ook massaal via social media.

Hoe gaan deze online weddenschappen in ze gang?

Een online weddenschap is de overeenkomst tussen de bookmaker en degene die de weddenschap afsluit. Wanneer het spelschema bekend is dan bepalen bookmakers de quotering, waarna de gokkers een weddenschap kunnen starten. Het is mogelijk om op winst, verlies, gelijkspel en goals te wedden. Daarnaast is het in veel gevallen ook mogelijk om rijtjes te maken van deze wedstrijden, hierdoor maak je een bundel en wanneer je alle uitslagen goed hebt wordt het eindbedrag een stuk hoger doordat het risico ook verhoogt.

Waardoor juist jongeren?

Het is een feit dat voornamelijk jongeren (18-25) het leuk vinden om een weddenschap af te sluiten op voetbalwedstrijden. Dit heeft twee belangrijke redenen, jongeren zijn fanatieke voetbalfans denk ook aan spellen die zij spelen zoals FIFA. Daarnaast gokken steeds meer jongeren omdat zij het geld simpelweg meer kunnen missen dan vroeger. Millennials zijn risicovoller ingesteld en durven daarom de gok sneller te nemen.

Bekende Nederlanders die ook wedden op voetbal

Wellicht een andere reden dat jongeren graag wedden op voetbalwedstrijden is doordat veel bekende Nederlanders, ook wel influencers genoemd, dit ook doen. Een voorbeeld hiervan is de bekende rapper ‘BOEF’ die regelmatig hits scoort in Nederland. Door deze acties worden jongeren sneller getriggerd om dit gedrag na te doen, vandaar de naam voor het begrip influencers.

Strategieën die jongeren hanteren

Naast influencers heeft social media ook nog een andere rol bij het wedden op voetbal. Platformen zoals Instagram en Twitter kennen namelijk speciale groepen die wedden op voetbal. In deze groepen worden strategieën en keuzes besproken. Het komt zelfs voor dat er geld gevraagd wordt om jezelf voor dit soort groepen aan te melden.

Factoren waar naar gekeken wordt bij dit soort strategieën zijn de vorm van de teams, het scenario waarin een team zich bevindt, schorsingen en blessures, het verleden en de quotering van bookmakers. Aan de hand van deze factoren wordt er veelal een strategie uitgestippeld en een keuze gemaakt.

Waardeer dit artikel..

Over de auteur

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.